Po ponad 6 latach, wracamy!
Z przyjemnością informujemy o starcie legendarnego serwera MTA DayZ – NationZ.
Otwarcie serwera zaplanowaliśmy na dzień 12.08.2023 (sobota), o godzinie 20:00!
Czym jest NationZ?
NationZ to serwer gry MTA (Multi Theft Auto), przygotowany na wzór popularnego DayZ. Akcja gry toczy się w post-apokaliptycznej rzeczywistości, w której cel jest wyłącznie jeden – przetrwać. Eksploruj opuszczone, od dawna nieeksploatowane lokacje. Kompletuj swój inwentarz, gromadź zapasy i walcz z innymi o pojazdy i dominację na terenach zmodyfikowanej mapy San Andreas.
Jak zagrać?
Jak przetrwać?
Klawiszologia w grze
|
|
Lista najważniejszych zmian:
Beta v.1.0.0
- Optymalizacja zasobów, skryptów, aktualizacja przestarzałych funkcji.
- Opracowanie i wdrożenie nowego systemu baz. Poniżej podstawowe funkcjonalności:
1. Gracz po zakupie bazy na stronie dostaje permisję w grze do tworzenia lokalnego modelu bazy w dowolnym miejscu.
2. Gracz może dostosować wysokość bazy (opcja na wypadek nierównego terenu).
3. Baza po postawieniu trafia do zespołu administracyjnego, który weryfikuje wybraną lokalizację przez gracza i akceptuje lub odrzuca wniosek.
4. Po zaakceptowaniu wniosku baza automatycznie pojawia się w wybranym przez gracza miejscu.
5. Przy odrzuceniu wniosku gracz ponownie dostaje permisję do tworzenia lokalnego modelu bazy w innym miejscu.
6. Aktywną bazę można otwierać i zamykać z poziomu panelu zarządzania.
7. Właściciel bazy może dodawać i usuwać lokatorów z poziomu panelu zarządzania.
8. Właściciel bazy może być dodawany do innych baz jako lokator.
9. W przypadku upłynięcia terminu opłaty bazy, dostęp do bazy jest odbierany właścicielowi oraz lokatorom.
10. Nieopłacona baza przez kolejnych 7 dni będzie automatycznie usuwana z serwera. Gracze obecni na serwerze otrzymają komunikat o porzuconej bazie i jej lokalizacji. - Przedłużanie/powiększanie/pomniejszanie bazy na stronie Moje konto w zakładce „Subskrypcje”.
- Zautomatyzowany proces zakupu konta VIP oraz skinów.
- Przebudowany skrypt zombie, dodany inteligentny respawn (bez efektu „spadających zombie”), podniesiona wrażliwość na ruch i hałas (m.in na wystrzał z broni), poprawiona synchronizacja.
- Gracze ubrani w komplet ubrań Ghillie będą zauważani przez zombie na dwukrotnie mniejszym dystansie.
- Wdrożone pełne tłumaczenie PL/EN (strona i serwer). Na serwerze język wybieramy przed wejściem, – w ustawieniach klienta Multi Theft Auto.
- Przebudowany skrypt do respawnu przedmiotów na mapie. Od teraz przedmioty respią się dynamicznie, nie wszystkie „na raz”.
- Przebudowany skrypt do respawnu pojazdów. Pojazdy na mapie są teraz respawnowane losowo, z uwzględnieniem liczby graczy online.
- Dodany event „Boss zombie”. Codziennie w godzinach wieczornych (losowo) w jaskini pod Fort Carson pojawia się zmutowana, silniejsza wersja zombie.
- Zmniejszona częstotliwość zrzutów z zaopatrzeniem.
- Poprawione błędy w systemie grup.
- Dodane tworzenie szybkich znaczników (quick markers) pod klawiszem „G” dla graczy w grupach.
- Kilkanaście mniejszych poprawek.
Beta v.1.0.1
- Dodane globalne znaczniki na mapie dla szpitali i stacji benzynowych.
- Usunięty olej napędowy z pojazdów.
- Dodana możliwość przyklejenia się do pojazdu (klawisz 'B’ lub /glue).
- Delikatnie podniesione HP zombie.
- Uzupełnione brakujące tłumaczenia.
- Zwiększona częstotliwość respawnu pojazdów.
- Poprawiony spawn roweru dla graczy z kontem VIP.
- Do FAQ dodana rozpiska komend dostępnych na serwerze gry.
- Dodane napisy w języku angielskim do filmu „Jak zagrać?” na YouTube.
- Delikatnie zwiększona częstotliwość zrzutów.
- Usunięte znaczniki występujące nad głowami graczy/zombie przy celowaniu.
- Wdrożona podmianka (shader) terenów pustynnych na zielone.
Beta v.1.0.2
- Poprawiony zapis statystyki zabitych zombie (razem) pod 'TAB’.
- Dodane komendy: /baseopen ID, /baseclose ID do otwierania/zamykania baz.
- Do panelu baz dodany status bramy tj. otwarta/zamknięta.
- Dodany „Nóż myśliwski” do ekwipunku przy każdym respawnie.
- Wydłużony czas palenia się ogniska (30 minut).
- Dodany nowy przedmiot „Kompas”, który po wyekwipowaniu wyświetla pasek z kompasem w górnej części ekranu.
- Dodany nowy wygląd GPS.
- Naprawiony bug powodujący desynchronizację, występujący w trakcie sprintowania ze skokiem i gardą.
- Dodany fast-sprint pod 'SPACJA’.
- Zmieniona tekstura oraz jakość odbić w zbiornikach wodnych.
- Wdrożona losowość zachmurzenia, zmieniona tekstura pojedynczych obłoków.
- Poprawiona mobilność przy strzelaniu z każdego rodzaju broni.
- Dodane 2 nowe rodzaje namiotów. Od teraz w grze występują trzy: Tent (100), Medic Tent (300) oraz Military Tent (800 slotów).
- Zbalansowana waga amunicji w oparciu o rzeczywistą (IRL) wagę pojedynczych nabojów danego kalibru.
- Poprawiony błąd ze znikającym zaznaczeniem przedmiotu przenoszonego do ekwipunku gracza (będącego w liczbie mnogiej).
Beta v.1.0.3
- Przywrócone przedmioty redukujące otrzymywane obrażenia:
1. Press Vest (20% redukcji obrażeń w tors, średnia wytrzymałość).
2. Police Vest (40% redukcji obrażeń w tors, wysoka wytrzymałość).
3. Helmet (50% szans na redukcję obrażeń w głowę do zera, niska wytrzymałość). - Bronie M24 oraz M40A3 mają 100% penetracji każdego pancerza.
- Dodane unikatowe przedmioty występujące wyłącznie w określonych lokacjach:
1. Farmy: Mosin.
2. Miasta: M14 AIM, Press Vest.
3. Obiekty militarne: CZ 550, Lee Enfield, Ghillie Suit, Ghillie[F] Suit, Police Vest, Helmet.
4. Szpitale: Medic Tent
5. Zrzuty zapasów: M24, Military Tent, Police Vest.
6. Helicrash: Helmet, Police Vest, Military Tent.
7. Zombie boss: M40A3, Helmet. - Zaktualizowana lista losowych zdarzeń:
1. Respawn pojedynczego, losowego pojazdu raz na 1 godzinę.
2. Zapasy medyczne uzupełniane we wszystkich szpitalach raz na 2 godziny.
3. Helicrash w losowych lokalizacjach raz na 3 godziny.
4. Spawn bossa zombie w jaskini pod Fort Carson raz na 4 godziny. - Zaktualizowana lista cyklicznych zdarzeń:
1. Zrzut zapasów w losowych lokalizacjach codziennie o 12:00, 16:00 oraz 20:00.