Start serwera

Po ponad 6 latach, wracamy!

Z przyjemnością informujemy o starcie legendarnego serwera MTA DayZ – NationZ.
Otwarcie serwera zaplanowaliśmy na dzień 12.08.2023 (sobota), o godzinie 20:00!

Czym jest NationZ?

NationZ to serwer gry MTA (Multi Theft Auto), przygotowany na wzór popularnego DayZ. Akcja gry toczy się w post-apokaliptycznej rzeczywistości, w której cel jest wyłącznie jeden – przetrwać. Eksploruj opuszczone, od dawna nieeksploatowane lokacje. Kompletuj swój inwentarz, gromadź zapasy i walcz z innymi o pojazdy i dominację na terenach zmodyfikowanej mapy San Andreas.

Jak zagrać?

Jak przetrwać?

Klawiszologia w grze

  • W – ruch do przodu
  • A – ruch w lewo
  • S – ruch do tyłu
  • D – ruch w prawo
  • Q – poprzednia broń
  • E – następna broń
  • Shift – skok
  • Spacja – bieg
  • Lewy przycisk myszy – strzał
  • Prawy przycisk myszy – celowanie
  • Środkowy przycisk myszy – podnieś/interakcja
  • F1 – panel grup
  • F2 – panel zarządzania grupą
  • F4 – czat prywatny
  • F7 – panel zarządzania bazą
  • F11 – mapa
  • Tab – statystyki
  • R – przeładowanie broni
  • T – czat lokalny
  • Y – czat drużynowy
  • U – radio czat
  • F – wsiądź do pojazdu
  • G – szybki znacznik w grupie
  • J – ekwipunek
  • K – włącz/wyłącz silnik
  • L – czołganie się
  • Z – czat głosowy
  • X – czat globalny
  • C – kucnij
  • ,  – usiądź
  • . – podnieś ręce do góry

Lista najważniejszych zmian:

Beta v.1.0.0

  1. Optymalizacja zasobów, skryptów, aktualizacja przestarzałych funkcji.
  2. Opracowanie i wdrożenie nowego systemu baz. Poniżej podstawowe funkcjonalności:

    1. Gracz po zakupie bazy na stronie dostaje permisję w grze do tworzenia lokalnego modelu bazy w dowolnym miejscu.
    2. Gracz może dostosować wysokość bazy (opcja na wypadek nierównego terenu).
    3. Baza po postawieniu trafia do zespołu administracyjnego, który weryfikuje wybraną lokalizację przez gracza i akceptuje lub odrzuca wniosek.
    4. Po zaakceptowaniu wniosku baza automatycznie pojawia się w wybranym przez gracza miejscu.
    5. Przy odrzuceniu wniosku gracz ponownie dostaje permisję do tworzenia lokalnego modelu bazy w innym miejscu.
    6. Aktywną bazę można otwierać i zamykać z poziomu panelu zarządzania.
    7. Właściciel bazy może dodawać i usuwać lokatorów z poziomu panelu zarządzania.
    8. Właściciel bazy może być dodawany do innych baz jako lokator.
    9. W przypadku upłynięcia terminu opłaty bazy, dostęp do bazy jest odbierany właścicielowi oraz lokatorom.
    10. Nieopłacona baza przez kolejnych 7 dni będzie automatycznie usuwana z serwera. Gracze obecni na serwerze otrzymają komunikat o porzuconej bazie i jej lokalizacji.

  3. Przedłużanie/powiększanie/pomniejszanie bazy na stronie Moje konto w zakładce „Subskrypcje”.
  4. Zautomatyzowany proces zakupu konta VIP oraz skinów.
  5. Przebudowany skrypt zombie, dodany inteligentny respawn (bez efektu „spadających zombie”), podniesiona wrażliwość na ruch i hałas (m.in na wystrzał z broni), poprawiona synchronizacja.
  6. Gracze ubrani w komplet ubrań Ghillie będą zauważani przez zombie na dwukrotnie mniejszym dystansie.
  7. Wdrożone pełne tłumaczenie PL/EN (strona i serwer). Na serwerze język wybieramy przed wejściem, – w ustawieniach klienta Multi Theft Auto.
  8. Przebudowany skrypt do respawnu przedmiotów na mapie. Od teraz przedmioty respią się dynamicznie, nie wszystkie „na raz”.
  9. Przebudowany skrypt do respawnu pojazdów. Pojazdy na mapie są teraz respawnowane losowo, z uwzględnieniem liczby graczy online.
  10. Dodany event „Boss zombie”. Codziennie w godzinach wieczornych (losowo) w jaskini pod Fort Carson pojawia się zmutowana, silniejsza wersja zombie.
  11. Zmniejszona częstotliwość zrzutów z zaopatrzeniem.
  12. Poprawione błędy w systemie grup.
  13. Dodane tworzenie szybkich znaczników (quick markers) pod klawiszem „G” dla graczy w grupach.
  14. Kilkanaście mniejszych poprawek.

Beta v.1.0.1

  1. Dodane globalne znaczniki na mapie dla szpitali i stacji benzynowych.
  2. Usunięty olej napędowy z pojazdów.
  3. Dodana możliwość przyklejenia się do pojazdu (klawisz 'B’ lub /glue).
  4. Delikatnie podniesione HP zombie.
  5. Uzupełnione brakujące tłumaczenia.
  6. Zwiększona częstotliwość respawnu pojazdów.
  7. Poprawiony spawn roweru dla graczy z kontem VIP.
  8. Do FAQ dodana rozpiska komend dostępnych na serwerze gry.
  9. Dodane napisy w języku angielskim do filmu „Jak zagrać?” na YouTube.
  10. Delikatnie zwiększona częstotliwość zrzutów.
  11. Usunięte znaczniki występujące nad głowami graczy/zombie przy celowaniu.
  12. Wdrożona podmianka (shader) terenów pustynnych na zielone.

Beta v.1.0.2

  1. Poprawiony zapis statystyki zabitych zombie (razem) pod 'TAB’.
  2. Dodane komendy: /baseopen ID, /baseclose ID do otwierania/zamykania baz.
  3. Do panelu baz dodany status bramy tj. otwarta/zamknięta.
  4. Dodany „Nóż myśliwski” do ekwipunku przy każdym respawnie.
  5. Wydłużony czas palenia się ogniska (30 minut).
  6. Dodany nowy przedmiot „Kompas”, który po wyekwipowaniu wyświetla pasek z kompasem w górnej części ekranu.
  7. Dodany nowy wygląd GPS.
  8. Naprawiony bug powodujący desynchronizację, występujący w trakcie sprintowania ze skokiem i gardą.
  9. Dodany fast-sprint pod 'SPACJA’.
  10. Zmieniona tekstura oraz jakość odbić w zbiornikach wodnych.
  11. Wdrożona losowość zachmurzenia, zmieniona tekstura pojedynczych obłoków.
  12. Poprawiona mobilność przy strzelaniu z każdego rodzaju broni.
  13. Dodane 2 nowe rodzaje namiotów. Od teraz w grze występują trzy: Tent (100), Medic Tent (300) oraz Military Tent (800 slotów).
  14. Zbalansowana waga amunicji w oparciu o rzeczywistą (IRL) wagę pojedynczych nabojów danego kalibru.
  15. Poprawiony błąd ze znikającym zaznaczeniem przedmiotu przenoszonego do ekwipunku gracza (będącego w liczbie mnogiej).

Beta v.1.0.3

  1. Przywrócone przedmioty redukujące otrzymywane obrażenia:
    1. Press Vest (20% redukcji obrażeń w tors, średnia wytrzymałość).
    2. Police Vest (40% redukcji obrażeń w tors, wysoka wytrzymałość).
    3. Helmet (50% szans na redukcję obrażeń w głowę do zera, niska wytrzymałość).
  2. Bronie M24 oraz M40A3 mają 100% penetracji każdego pancerza.
  3. Dodane unikatowe przedmioty występujące wyłącznie w określonych lokacjach:
    1. Farmy: Mosin.
    2. Miasta: M14 AIM, Press Vest.
    3. Obiekty militarne: CZ 550, Lee Enfield, Ghillie Suit, Ghillie[F] Suit, Police Vest, Helmet.
    4. Szpitale: Medic Tent
    5. Zrzuty zapasów: M24, Military Tent, Police Vest.
    6. Helicrash: Helmet, Police Vest, Military Tent.
    7. Zombie boss: M40A3, Helmet.
  4. Zaktualizowana lista losowych zdarzeń:
    1. Respawn pojedynczego, losowego pojazdu raz na 1 godzinę.
    2. Zapasy medyczne uzupełniane we wszystkich szpitalach raz na 2 godziny.
    3. Helicrash w losowych lokalizacjach raz na 3 godziny.
    4. Spawn bossa zombie w jaskini pod Fort Carson raz na 4 godziny.
  5. Zaktualizowana lista cyklicznych zdarzeń:
    1. Zrzut zapasów w losowych lokalizacjach codziennie o 12:00, 16:00 oraz 20:00.